Vanaf 1 juni 2024 wijzigt overgangsregeling bij UBO-verplichting

  1. Home
  2. |
  3. Extern nieuws
  4. |
  5. |
  6. Vanaf 1 juni 2024 wijzigt overgangsregeling bij UBO-verplichting

Vanaf 1 juni 2024 wijzigt overgangsregeling bij UBO-verplichting

Sinds 27 maart 2022 moeten uw gegevens ingeschreven zijn in het UBO-register bij de Kamer van Koophandel (KvK). Onder meer notarissen, accountants en belastingadviseurs die met u een nieuwe zakelijke relatie aangaan, moeten dit controleren. Door een uitspraak van de Europese rechter van 22 november 2022 hebben zij echter tijdelijk geen toegang meer tot die UBO-gegevens. Daarom is er een tijdelijke overgangsregeling getroffen, zodat zij toch aan hun verificatieverplichting kunnen voldoen. Vanaf 1 juni 2024 wijzigt deze overgangsregeling. Gaan zij vóór die datum een nieuwe zakelijke relatie met u aan, dan kunnen zij via een bevestigingsmail van de KvK verifiëren of uw gegevens zijn geregistreerd in het UBO-register. Vanaf 1 juni 2024 moeten zij daarvoor bij u een gewaarmerkt uittreksel uit het UBO-register opvragen. U kunt dit uittreksel opvragen bij de KvK.

Tip
Deze gewijzigde overgangsregeling is ook weer tijdelijk, totdat notarissen, accountants, belastingadviseurs – en andere organisaties die verplicht zijn om de UBO-registratie te verifiëren – zelf weer rechtstreeks toegang krijgen tot de UBO-gegevens bij de KvK.

 

Vorig bericht
Deadline nadert voor TEK-vaststellingsverzoek
Volgend bericht
Ook recht op LKV na overgang onderneming

Neem contact met ons op

Heb je een vraag of opmerking over een van onze services? Of wil je weten wat de mogelijkheden zijn voor jouw situatie? Neem dan contact met ons op!

Menu